Alles Vestigingen Pagina's Nieuws
Wordt geladen...
Vestigingen Vestigingen gevonden
Pagina's pagina's gevonden
Nieuws artikelen gevonden

Zou ik mijn eigen advies opvolgen?


Binnen HypothekenUnie staat de mens achter de aanvraag centraal. Voor Rick voelen zijn klanten vaak niet als klanten. “De mens achter de klant vind ik het belangrijkste. Mijn klanten spreek ik na het afsluiten van een hypotheek nog regelmatig, vaak over niet zakelijke onderwerpen.” Zijn laagdrempelige en informele karakter maakt hem super benaderbaar. "Ik neem serieus de tijd voor klanten. Als een klant op zaterdagmiddag vragen heeft, dan vind ik het geen punt om een paar uur de tijd te nemen. Dat zie je bij andere intermediairs echt niet, daar is tijd geld.” Goed advies is het belangrijkste voor Rick. “Ik stel mezelf altijd de vraag: zou ik mijn eigen advies ook opvolgen? Eerlijkheid zorgt dan voor succes op de lange termijn. Ook als het advies inhoudt om op dat moment niets te doen.”

Beslissen vanuit emotie in plaats van ratio

Rick benoemt twee opvallende trends die de huidige hypotheekmarkt beïnvloeden. Allereerst ziet hij de terugkeer van overbieden als een veelvoorkomend fenomeen. En hij ziet ook dat de tijd dat huizen te koop staan weer veel korter is dan een aantal maanden geleden. “In Tilburg is de gemiddelde doorlooptijd nu slechts ongeveer 2 weken.” Door die korte doorlooptijd gaan mensen beslissingen maken uit emotie en niet uit rationele overwegingen. Hij benadrukt het belang van goed voorbereid zijn en het inschakelen van een adviseur voorafgaand aan bezichtigingen. "Ga niet zomaar overbieden als je niet voldoende spaargeld hebt of nog niet weet of het huis op dat bedrag getaxeerd gaat worden. Want het kan zomaar zijn dat je het overboden bedrag van je spaargeld moet betalen. Het is daarom belangrijk om je adviseur op tijd in te schakelen, nog voordat je gaat kijken. En bespreek een bod ook met je adviseur, want die kan je ook hierin helpen. Zorg gewoon altijd voor korte lijntjes met je adviseur."

Goedkoop is duurkoop

Sommige mensen hebben volgens Rick het idee dat ze alles zelf online kunnen regelen. Hij waarschuwt dat het overzien van alle overwegingen en het maken van toekomstgerichte keuzes een uitdaging kan zijn zonder professioneel advies. Ook vindt hij het een misvatting dat het tarief voor financieel advies te hoog is. Hij legt uit dat consumenten zelf vaak alleen rente vergelijken, terwijl adviseurs een breder scala aan factoren in overweging nemen, zoals toekomstige voorwaarden en overige condities. “Wij doen diepgaand onderzoek en nemen alles mee, zodat de klant uiteindelijk de juiste keuzes voor de toekomst kan maken.”

Wat wil je maximaal betalen per maand?

Zijn belangrijkste tips voor woningkopers? "Budgetteer heel goed. Het gaat niet alleen om wat je maximaal kunt lenen, maar vooral om wat je maandelijks maximaal wilt betalen aan woonlasten. Neem ook andere levensaspecten mee in die beslissing, zoals dure hobby's, jouw levensstijl of een kinderwens. Dat samen bepaalt je maandelijkse financiële plaatje, niet alleen je woonlasten."


HypothekenUnie. Voor elk moment.


Rick is financieel adviseur en mede-eigenaar van HypothekenUnie. Ons advies begint bij het stellen van de juiste vragen. Zo leren we jou echt kennen en bieden we opmaat oplossingen. Voor nu, voor de toekomst en voor alle bijzondere momenten daartussen. Linksom of rechtsom, wij fiksen het. In een rap tempo, altijd onafhankelijk en met maximale aandacht voor jouw wensen. We gaan verder, waar andere stoppen. En daarom durven we te zeggen: als het bij ons niet lukt, dan lukt het nergens.

Ik ben werkzaam in
Wij helpen graag
Cookies op HypothekenUnie HypothekenUnie gebruikt zowel functionele als analytische cookies. Hierdoor kan de website goed functioneren en worden bezoeken op de website goed gemeten. Daarnaast kunnen er marketingcookies worden geplaatst als je deze accepteert. Met marketingcookies kunnen wij de ervaring op onze website persoonlijker en meer gestroomlijnd maken. We kunnen je namelijk nuttige advertenties laten zien en zo je ervaring persoonlijker maken. Meer informatie? Lees hier alles in onze cookieverklaring. Liever toch geen marketingcookies? Dan kun je deze hier weigeren. We plaatsen dan enkel het standaardpakket van functionele en analytische cookies. Je kunt je voorkeuren later nog aanpassen op de voorkeuren pagina. Cookies accepteren
Cookie